dimecres, 7 de febrer del 2018

DOSBox i el miracle

Porto uns dies familiaritzant-me de nou amb l’Autodesk Animator. Gràcies a l’emulador DOSBox, he pogut tornar a utilitzar l’eina amb la que vaig crear els pilars de la sèrie.

Com mica en mica m’estic posant les piles, he pogut descobrir animacions que no vaig incorporar a Tomato Assassin 2 i Tomato Ninja. Són molt poques, però ha estat tota una revelació tornar a gaudir d’imatges que tenia totalment oblidades. Anem en la bona direcció! El fet de restaurar 100% les animacions del 1994 està donant els seus fruits.



I com pot ser que quan vaig començar a restaurar allà al 2005 aquestes animacions, no em fixés en que hi havien més? Doncs bé, això és degut a que les captures que vaig realitzar, van ser extretes d’uns arxius AVI, creats temps després amb l’Autodesk Animator Pro. Els arxius mare (FLI), no els podia executar si no era directament amb l’Autodesk Animator i estava convençut que tenia totes les animacions a AVI, però me’n alegro de saber que no.

Per postres, he trobat el reproductor d’arxius de música CMF de Creative Labs, amb la qual cosa, les animacions del 1994 tornaran a tenir aquell background musical, que donava un contrast amb les salvatges imatges i les fantàstiques veus que vam gravar en aquell temps. Estic molt content de poder tornar a sentir aquestes músiques, la textura del so és molt gratificant. No us ho podeu imaginar, em transporta totalment al 1994.

És una sort haver guardat tot el material possible durant aquest temps, inclòs després de 24 anys, sembla que aquestes animacions es vulguin comunicar amb mi.

To be continued!