dimecres, 11 de desembre del 2019

Banana Assassin (1994/2019) Original Cut

Pràcticament com si d’un miracle es tractés, el muntatge original de Banana Assassin ha tornat a realitzar-se 25 anys després, íntegrament amb l’Autodesk Animator!

Quan vaig tornar a realitzar la seqüència de Tomato Ninja que faltava, va ser l’excusa perfecta per tornar a agafar el contacte amb l’eina original, la qual es va utilitzar per totes les animacions clàssiques del 1994. Així doncs, era el moment de finalitzar aquell intent de 1996 i tornar a ressuscitar en Banana, el més semblant possible a la seva gestació inicial.

El desenvolupament va començar durant el gener de 2018, realitzant proves per trobar els dissenys més representatius d’aleshores. La primera animació, realitzada al 7 de febrer de 2018 i va estar aturada uns mesos per la realització de la Mini Sèrie, fins a la seva publicació a dia d’avui.

Una de les veus originals d’aquesta animació, va ser la meva com a Banana Assassin i crec que no s’ha comentat en altres publicacions, però la referència era inspirada i/o parodiada per la d’en Satanàs Cor Petit (Piccolo) de Bola de Drac. La que realment no recordo, és la veu del Cuc guerrer... crec que també ho vaig fer jo, però no estic segur. Qui si va tornar aleshores, va ser la veu d’en Tomato, que per suposat la va gravar el gran Albert Manzanares.

Aquest cop, he pogut utilitzar els diàlegs que va gravar l’Albert per les noves adaptacions de Banana Assassin, he adaptat altres diàlegs que ja tenia meus, n’he gravat de nous i he aprofitat aquesta animació perquè les meves filles Júlia (8 anys) i Uma (4), col·laborin amb les seves veus, dotant de més personalitat el Cuc Guerrer (la Martina ja ho va fer per la Mini Sèrie amb 5 anys).

Aquesta animació continuava allà on va acabar Tomato Ninja i connectava amb la cinquena i la inacabada Tomato the Movie, on definitivament canviava d’estil visual per la sèrie per un altre més elaborat, deixant en Banana esperant l’arribada dels 3 enemics i en Tomato al mon dels morts...

Tornar a treballar amb l’Autodesk Animator ha estat molt, molt satisfactori. He pogut gestionar millor les seves eines depenent de la animació i m’he pogut treure una espina després de 25 anys, que es perdés tota la animació original. Potser d’aquí un temps, torno a posar-m’hi amb aquest estil d’animacions, utilitzant de nou l’Autodesk Animator (potser el Pro), encara que després de finalitzar la Mini Sèrie, tinc altres idees per realitzar. Però no descarto res.

Per més d’informació, podeu visitar la publicació del 2006 del blog aquí.

To be continued!