dilluns, 5 de març del 2018

Els inicis

Tot va començar una tarda del 1994... Reunit amb l'Albert Manzanares, un gran amic, vam començar a utilitzar un programa d'animació que havia arribat a les nostres mans: l' Autodesk Animator. En aquells dies, no teníem ni coneixements ni mitjans per fer funcionar aquell programa, així que mica en mica, anàvem fent petites ximpleries fins que vam realitzar la nostra primera animació, una demostració de bestiesses mal fetes que feien riure per la simplicitat i la bogeria. Ens vam anomenar Cyber Productions.

Poc després, vaig crear el que seria l'inici dels meus mal de caps: en Tomato Assassin.

He de dir que Tomato Assassin no tenia ni té res a veure, per molta semblança que pugui tenir, amb "El Ataque de los Tomates Asesinos" (títol original: Attack of the Killer Tomatoes), en aquell moment ni coneixia l'existència d'aquest clàssic.

La primera animació d'en Tomato Assassin era bèstia i feia riure, ho tenia tot. Un cuc era devorat pel terrible Tomàquet Assassí.

Va ser fantàstic l'acolliment que va rebre per part de qui ho veia. Així que vaig continuar la sèrie amb una segona part. Tomato Assassin 2, repetia la mateixa dinàmica però aquest cop, amb una clara inspiració als súper guerrers de Bola de Drac Z.

En finalitzar, en Tomato es fumava un pur i la veu magistral de l' Albert feia entendre qui era i perquè estava aquí.

Una nit, estava inquiet i no podia dormir. Tenia al cap unes idees semblant a unes visions i les havia de realitzar fos com fos, així que em vaig dirigir cap el meu ordinador. Llavors vivia a casa dels meus pares i estava dividida en un taller a la planta baixa i l'habitatge al primer pis. L'ordinador estava a baix. Trobar-me allà, sol, era totalment fosc i solitari, i a l'hora, un lloc sagrat on ningú et podia molestar. Aquell lloc era perfecte. Així que vaig per crear el que tenia en ment.

Al matí següent, no estava del tot segur si era real o no el que havia fet, així que em vaig dirigir cap a l'ordinador i vaig comprovar si era cert. I sí que ho era. Havia fet un tràiler, on presentava una nova animació d'en Tomato, en Tomato Ninja.

Recordo especialment les cançons Ninja Survive i Danger on the Track, del Final Countdown d'Europe, que escoltàvem bastant aquells dies, com una font d'estimulació per crear Tomato Ninja (Tomato Assassin 3).

Tomato Ninja començava semblant a les altres animacions. Un cuc desafiava en Tomato (vestit amb una indumentària ninja) i aquí veiem diferents referències com una espasa làser al més pur estil Star Wars o una bola d'energia (amb un clar Kame-hame). A part de tot això, un nou adversari feia la seva aparició, era en Cyber Carrot o més conegut com Pasta. En aquesta animació, en Tomato va deixar de tenir nas.

A la quarta part, un nou ésser havia nascut d'un raig impactat al terra. La animació s'anomenava amb el nom del nou personatge: Banana Assassin. En Banana, era un ésser groc que amb la seva súper força canviava la seva pell a un to verdós i tenia la mateixa mala llet que el seu pare, en Tomato Assassin.

Amb les noves tecnologies venien els nous programes i l'Autodesk Animator PRO, em permetia tenir més definició. Així que la cinquena part de la sèrie i la continuació de Banana Assassin, estava a punt d'arribar en un nou format, s'anomenaria: Tomato The Movie.

En aquell moment, era la més ambiciosa de totes, però va quedar inacabada.

Al 1996, Banana Assassin i Tomato Ninja (les animacions més elaborades d'aleshores), van ser víctimes del mal funcionament dels disquets de 3 ½ que tant es feien servir en aquells dies. Banana Assassin es va perdre totalment i de Tomato Ninja es van destruir la gran majoria de les veus i una animació.

Després de restaurar les parts que faltaven de Tomato Ninja, vaig decidir tornar a refer Banana Assassin (Tomato Assassin 4).

Així que vaig deixar de banda el nou projecte i m'hi vaig posar. Però no vaig realitzar gaires animacions i va quedar inacabat, igual que el que la cinquena part de la sèrie, Tomato The Movie.

El fet que l'Albert (veu d'en Tomato Assassin), marxés de Badalona, junt amb els estudis i la feina, van concloure una etapa màgica.

Amb el pas del temps, jo continuava pensant i desenvolupant la història. Tenia personatges, móns imaginaris. En Tomato creixia dins meu, però no el deixava sortir. Així que poc a poc el vaig anar deixant de banda en conèixer nous amics i noves experiències. En Tomato dormia profundament.

A finals de l'any 2003, juntament amb un amic, vaig començar a crear una nova aventura amb nous personatges totalment diferents. El que havia començat amb una ximpleria, anava agafant volum de manera excepcional. Però a l'estiu del 2004, una estúpida i ridícula discussió, va acabar amb una amistat de molts anys i amb ella, una història amb futur.

La desolació per la pèrdua d'aquella amistat, va passar per molts estats d'ànims, de tots ells els pitjors. Suposo que inconscientment, per superar aquells dies, havia de fer alguna cosa i no em podia aturar. Estava despert i després de 10 anys, en Tomato també.

Va ser així, com gràcies a un terrible esdeveniment, va despertar de nou en Tomato Assassin. Vaig escriure la història tornant a les arrels amb tot el que tenia del passat: personatges, emocions, situacions, diàlegs, etc... Va ser complicat, però al final vaig aconseguir resurgir una història, que va començar fa més de 10 anys.

03/11/2005